• Wersja dla niedowidzących Wersja normalna
PZOZ Starachowice
  • Strefa Pacjenta
    • Punkt udostępniania dokumentacji medycznej Poradni Specjalistycznych
    • Teleporady
    • E-rejestracja krok po kroku
    • Przyjęcie do Szpitala
    • Lista rzeczy potrzebnych do porodu
    • W trakcie pobytu
    • Wypis ze Szpitala
    • badanie satysfakcji pacjenta
      • Wyniki badania satysfakcji Pacjenta
    • Opieka duszpasterska
    • Szpital Przyjazny Kombatantom
    • Ustawa o prawach Pacjenta
    • PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA
    • Przydatne linki
    • ZASADY DOSTĘPNOŚCI
  • Aktualności
    • Aktualności
  • Ogłoszenia
    • Ogłoszenia o pracę
    • Zamówienia publiczne
    • Dzierżawa
    • Inne
    • Druki do pobrania
  • Struktura szpitala
    • Oddziały
    • Zakład Opiekuńczo - Leczniczy
    • Poradnie
    • POZ „MEDYK”
    • Pracownie
    • Administracja
    • Rehabilitacja
    • Pozostałe
    • Szkoła Rodzenia
    • Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
  • O nas
    • Dane teleadresowe
    • Historia Szpitala
    • Dyrekcja
    • Certyfikaty
    • Fundacja "NASZE ZDROWIE"
  • Rejestracja do Poradni
  • RODO
    • Klauzule informacyjne
    • Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  • Kodeks Etyki
  • Szczepienia COVID-19
  • Projekty realizowane z funduszy zewnętrznych
  • Więcej...

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA

W Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Starachowicach funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.

Funkcję Pełnomocnika pełni Pracownik Socjalny.

Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala, członkowie rodzin, przedstawiciele ustawowi lub osoby sprawujące opiekę nad Pacjentami

Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw pacjenta należy m.in.:

  • Nadzór nad przestrzeganiem praw Pacjenta w Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Starachowicach,
  • Stały monitoring realizacji praw Pacjentów w podmiocie leczniczym,
  • Zapewnienie Pacjentom, członkom ich rodzin, przedstawicielom ustawowym lub osobom sprawującym opiekę nad Pacjentami w Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Starachowicach dostępu do informacji prawnej oraz wskazanie trybu interwencji w przypadku naruszenia praw Pacjenta,
  • Rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez Pacjentów, członków ich rodzin, przedstawicieli ustawowych lub osoby sprawujące opiekę nad Pacjentami,
  • Podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających związanych z realizacją praw Pacjenta.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r - Kodeks postępowania administracyjnego art. 226 oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002r; Nr 5; poz. 46) - Procedura Systemu Zarządzania Jakością PS-01.

UWAGA!

Skargi i wnioski kierowane do Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej można składać pisemnie na kilka sposobów:

  • przesyłając na adres pocztowy:

                                                       Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej

                                                       ul. Batalionów Chłopskich 6

                                                       27-200 Starachowice

  • składając osobiście w Sekretariacie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej budynek D, II piętro, pokój 222 (w godz. 7.30-14.30),
  • przesyłając na adres poczty elektronicznej: info@szpital.starachowice.pl.

 

Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:

  • Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
    • Pisemnie na adres:

                                                ul. Jana Pawła II 9

                                                25-025 Kielce

  • telefonicznie - Sekcja Skarg i Wniosków: tel. 41 36 46 288
  • Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00 (budynek seminarium, pokój nr 2)
  • Kierownik Sekcji Skarg i Wniosków (budynek seminarium, pokój nr 2) - tel. 41 364 61 06, tel. kom. 609 678 635
  • Rzecznik Praw Pacjenta - Pan Bartłomiej Chmielowiec

                                               ul. Młynarska 46

                                               01-171 Warszawa

                                               Sekretariat: tel. 22 532 82 50 , fax 22 532 82 30

  • Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
  • pisemnie na adres pocztowy:

                                                ul. Młynarska 46

                                                01-171 Warszawa

  • pisemnie na adres poczty elektronicznej: kancelaria@rpp.gov.pl
  • pisemnie poprzez ePUAP: adres skrzynki: /RzPP/skrytka
  • pisemnie faksem pod nr 22 532-82-30
  • osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta w siedzibie Biura:
  • w poniedziałki w godz. 9.00 - 18.00
  • od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00.

 

  • Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590

           czynna: pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00, w soboty w godzinach 8:00 – 16:00

 

Umocowanie prawne ochrony praw pacjenta:

  • Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2022.1876 tj. z dnia 2022.09.06 z późn. zm.),
  • Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U.2022.2123 tj. z dnia 2022.10.17 z późn. zm.);

Dyżury:

od poniedziałku do piątku w godz. 09.00 - 10.00

Pokój nr 214 (Budynek D - część administracyjna, drugie piętro)

 

Kontakt:

041 273 98 72

504 239 757

Strefa Pacjenta

  • Wypis ze Szpitala
  • badanie satysfakcji pacjenta
  • Teleporady
  • Punkt udostępniania dokumentacji medycznej Poradni Specjalistycznych
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. Batalionów Chłopskich 6

27-200 Starachowice

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zamknij Jak usunąć ciasteczka? Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari